Kriisihaldus

KUI KRIIS ON MAJAS ?

 

Kriis on laias laastus olukord, milles ettevõte enam ei oma kontrolli oma IT süsteemide üle ning see hakkab juba takistama äritegevust.

Päris ilma kriisideta ei saa kahjuks läbi ükski ettevõte ega organisatsioon. Keerukas maailmas on raske ennustada, mis täpselt juhtub teie ettevõttes aga aeg-ajalt puutuvad erinevad ettevõtted kokku erinevat sorti IT süsteeme puudutavate keerulisemate kriisidega. Nende hulka võivad kuuluda ettevõtte süsteemidesse sissemurdmised pahavara abil, süsteemide kokkukukkumine läbi tehniliste rikete; krüptoviirused, süsteemiadministraatorite lahkumine ettevõtetest, ootamatud muutused keskkonnas või mõni ülekäte kasvanud intsident, mis on tahtlikult põhjustatud või teadmatusest kogemata tehtud. Kõik see võib asetada ettevõtte väga keerulisse olukorda, kui selleks konkreetseks olukorraks ei olda ette valmistunud. Seda situatsiooni saaks ennetada, kui ollakse korralikult kriisiks valmistunud. Aga kahjuks maailm pole täiuslik. Ka kõige paremini ärakalkuleeritud risk realiseerub lõpuks kõige ebamugavamal moel. Teie firma on mingeid samme võtnud, taaste- ja elastsusplaanid on olemas, kuid siis juhtub Sündmus ikkagi, kuid veidi teisel moel kui planeeritud. Mis nüüd saab? Lahendust on vaja nüüd ja kohe.

 

KRIISIHALDUSTEENUS

Kui mõni riskidest just realiseeruski ning väga ebamugaval moel, siis kriisihaldus aitab ettevõttel toime tulla küberrünnakute, juriidiliselt pikantsete olukordade ning juhuslikkuse/entroopia ohjamisega.  Kriisihalduse puhul me lahendame operatiivselt hädaolukorra ning taastame võimalikult kiirelt ettevõtte funktsioneerimiseks vajaliku minimaalse keskkonna. Kahjuks aga see teenus  nõuab täielikku pühendumust ja ajakriitilist  tegutsemist, selleks, et ettevõtte äritegevus saaks võimalikult kiirelt taastatud ning kahju ettevõttele oleks minimaalne.

Kui olukord on juba jõudnud kriitilisse seisu, siis on juba väga keeruline taastada normaalset olukorda, enamikel juhtudest kahjuks võib olla juba info jäävalt kadunud, maine rikutud ning seda enam muuta ei saa,  kuid äritegevuseks vajalikud süsteemid on vaja uuesti nullilähedasest olukorrast kiirelt ülesse ehitada ning peatada ettevõtte mainekahju eskalatsioon. Kui olukord on juba krussis niikunii, siis peab hoolega ette vaatama, et selle käsitlemisel ei tehtaks uusi vigu.

Mitte kõik inimesed ei suuda kriisis adekvaatselt käituda. Täiesti tavaline IT spetsialist pigem ei ole harjunud töötama olukorras, kus „raha põleb”, telefonid helisevad ja hääletoon tõuseb. Niisuguses situatsioonis rahulikuks jäämine nõuab eelnevat kogemust – meil on see olemas.

Kui ettevõttel on vaja kriis kontrolli alla saada, siis me tuleme meeskonnaga kohale, kiirelt kaardistame ja analüüsime olukorra, leiame lahenduse, implementeerime selle ning  koolitame ettevõtte töötajad käigu pealt välja välja uue olukorraga hakkama saamiseks. Kui tegemist on ajakriitilise situatsiooniga, siis see teenus on väga kallis kuna nõuab täielikku pühendumist ning tõenäoliselt ka magamata öid.

 

Miks on kriisihaldusteenust vaja ?

Näteks selleks, et välja tulla sellisest situatsioonist nagu Atlantas